Naar boven
Sport050 logo
Hèt platform voor bewegend Groningen
Zoeken
Uitgebreid zoeken

Maak je klaar voor de start met deze 3 bewezen tips

In onze artikelen geven wij (Eyelien diëtist en Merel leefstijlexpert) je tips voor een gezondere leefstijl. In januari maken veel Nederlanders zich klaar voor een frisse start van het jaar. Geen alcohol drinken in januari, meer bewegen, minder snoepen of wat vaker met een boek op de bank, het zijn voorbeelden van goede voornemens die jou helpen je fitter en gezonder (ja fysiek én mentaal) te voelen. Maak je klaar voor de start met deze 3 bewezen tips.

Tip 1: Start je dag succesvol voor 8 uur ’s ochtends met dit 3x 20 min stappenplan.

Wat is het eerste wat je doet als je wakker wordt? Snoozen, Facebook checken of je afspraken in je agenda bekijken? Probeer eens dit 3x 20 min stappenplan voor een ochtend routine met meer positiviteit en energie.

7.00- 7.20 uur. (mag ook een uur eerder of later zijn). Gebruik de eerste 20 minuten voor een work-out, yoga, meditatie of schrijf iedere ochtend 3 dingen op waar je dankbaar voor bent. Je maakt 20 minuten tijd voor jezelf. Het maakt je bewuster. De eerste keren vergt het wat discipline, je zal merken als je eenmaal bezig bent (of daarna) voel je je een stuk energieker en krijg je (meer) zin om je dag te starten.

7:20- 7:40 uur. Je eigen ochtend routine zodat je je fris en fit voelt.

7:40-8:00 uur. Neem de tijd om een gezond ontbijt te maken voor jezelf. In een eerder artikel deelden we tips voor een eiwitrijk ontbijt voor meer energie.

Tip 2: Ga lekker bewegen of sporten en zorg dat je haalbare doelen stelt!

Je voelt je gemotiveerd. En gaat er voor. In plaats van rustig opbouwen en haalbare doelen stellen, willen we direct bij ons einddoel zijn. Neem de tijd om naar je doel toe te trainen. Vraag trainers voor advies om op verantwoorde wijze en blessurevrij jouw sportieve doelen te behalen. Een jaar lang iedere week 2x bewegen brengt je verder dan 5x per week sporten en na 3 maand geblesseerd of gedemotiveerd langs de kant te staan.

Tip 3: Slaap voldoende

Voldoende slaap heeft veel voordelen. Een vrolijkere en positieve levenshouding. Het verbetert je weerstand. Je huid wordt mooier. Het ondersteunt bij afvallen. Een te kort aan slaap zorgt voor een tragere stofwisseling en meer behoefte aan snacken van ongezond eten. En voldoende slaap geeft jou de juiste energie om je goede voornemens vol te houden!

Klaar voor de start
Wij zijn “Klaar voor de start”.Doe jij met ons mee? Voor een positief duwtje in de goede richting hebben we nog een aantal leuke acties voor je. Op de website vind je alle sporten die je in Groningen kunt doen. Of check de evenementenkalender en schrijf je alvast in voor een hardloopevenement in het voorjaar. Dat is een mooie stok achter de deur.

Heb je na het lezen van dit artikel vragen of wil je graag begeleiding van één van ons bij een gezonder eetpatroon of afvallen? Wacht niet en start nu! Voor een gratis kennismaking of voor meer informatie stuur dan een mail naar info@sport050.nl.

Sportieve groet,
Eyelien (dietist) en Merel (leefstijlexpert)