Sport050
Informatie
Toegangs- en verhuursysteem

Toegangs- en verhuursysteem

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en antwoorden over het toegangssysteem voor de zwembaden en het verhuursysteem voor de huur van sportaccommodaties. Je vindt op deze pagina verschillende handleidingen zoals activeren van het mijn Sport050 account en het leerlingvolgsysteem. Per thema zijn de vragen gebundeld.

Toegang

Werken alle sportaccommodaties straks met dit nieuwe toegangssysteem?

Nee, het nieuwe toegangssysteem is voor Zwembad De Parrel, het Helperzwembad, Openluchtbad de Papiermolen en Sportcentrum Kardinge. Je hebt voor de gymzalen en andere sportruimtes nog steeds een sleutel of tag nodig. Dit verandert voorlopig niet.

Hoe gaat het de eerste keer als ik kom?

We gaan bij je eerste bezoek je gegevens controleren en eventueel een e-mailadres toevoegen, zodat je ook bij je eigen gegevens kan. We kijken of je les-, zwem- of schaatstegoeden of abonnementen goed zijn overgezet en of je gegevens kloppen. Ook kunnen we, als je meerdere bandjes hebt, deze samenvoegen op 1 account. Het controleren en/of koppelen van deze gegevens en tegoeden kost wat tijd, het is dus aan te raden iets eerder te komen. Je kunt ook je oude polsbandje, waar je borg voor betaald hebt, inleveren. Neem hiervoor je bankpas mee, want we gaan zoveel mogelijk via terugpinnen doen. Hieronder kun je meer lezen over het inleveren en/of omruilen.

Je kunt zelf ook je gegevens en tegoeden controleren op mijn.sport050.nl als jouw e-mailadres bij ons bekend is. De gegevens, zoals de tegoeden zijn bijgewerkt. Klopt je tegoed niet? Ga dan langs de balie.

Hoe werkt deze nieuwe toegang?

Er zijn verschillende manieren om door de toegangspoortjes te gaan.

  • Met een Sport050 klantenpas waar je abonnement, 12- / 8-kaart of lessen Deze klantenpas koop je eenmalig aan voor € 2,50
  • Een nieuw polsbandje waar je abonnement, 12- / 8-kaart of lessen. Dit polsbandje koop je eenmalig aan voor € 2,50
  • Met een QR-code in je account. Iedereen kan een account activeren en daar staan QR-code van je toegangskaarten. Je kunt de QR-code uitprinten (en eventueel lamineren), maar ook op je telefoon gebruiken. Dit is gratis.
  • Als je een los kaartje bij de balie koopt, dan krijg je een kassabon met de QR-code.

Voor alle producten op naam zoals abonnementen, 12-kaarten of leskaarten heb je een Sport050 klantenpas/nieuw polsbandje nodig en/of een account op mijn.sport050.nl. Het is niet verplicht om Sport050 klantenkaart of nieuw polsbandje te kopen, je kunt ook mijn Sport050 account gebruiken. Dit is gratis.

De uitgang staat altijd open en hiervoor hoef je niet een pas, bandje of QR-code te gebruiken.

Ik heb een oud polsbandje, kan ik daar mee naar binnen?

Het oude polsbandje dat je nu eventueel hebt, werkt niet meer. Hier heb je borg voor betaald. De nieuwe klantenpas of het nieuwe polsbandje koop je voor € 2,50. We controleren of je voor je oude polsbandje borg hebt betaald. Er zijn dan twee mogelijkheden:

  1. Je levert je oude polsbandje in, koopt een Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje en je krijgt € 5,- terug.
  2. Je levert je oude polsbandje in en krijgt € 7,50 terug.

Je geld krijg je zoveel mogelijk retour via terugpinnen. Op die manier hoeven we zo weinig mogelijk contant geld in onze kassa’s te hebben en zorgen we voor een veilige werkomgeving voor onze medewerkers. Zorg er dus voor dat je een bankpas meeneemt de eerste keer als je komt sporten.

Kan ik mijn oude polsbandje nog inleveren?

Ja, dat kan nog maar doe dit zo snel mogelijk.

Hoe kom ik aan een Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje?

Je kunt voor € 2,50 een Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje kopen bij de balie. Dit bedrag is geen borg. Je krijgt dus geen geld terug als je de Sport050 klantenpas of nieuwe polsbandje inlevert.

Wat gebeurt er met mijn abonnement of de tegoeden op mijn oude polsbandje?

Alle tegoeden en gegevens zijn automatisch overgezet naar ons nieuwe systeem. Jij hoeft hiervoor niets te doen. Het kan zijn dat je meerdere oude polsbandjes hebt, waardoor je een of meerdere producten niet in je account staan. Deze kunnen nu allemaal op één kaart en kun je bij de balie laten samenvoegen.

Bij het omruilen van de polsbandjes naar de Sport050 klantenpas, gaan we je gegevens controleren zodat alles goed in het nieuwe systeem staat en je geen tegoeden kwijt bent.

Ik doe meerdere activiteiten of heb meerder soorten kaarten voor zelfde activiteit, kan dat op één klantenpas?

Ja, voor alle activiteiten kun je één Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje gebruiken. Als je meerdere oude polsbandjes hebt, kun je deze samen laten voegen bij de balie. Je kunt maar één Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje per account hebben.

Het toegangspoortje pakt automatisch de toegangskaart volgens het rooster.

Let op: heb je twee soorten toegangskaarten en worden die op hetzelfde moment gegeven zoals aquasport en banen zwemmen? Of heb je verschillende kaarten voor dezelfde activiteit zoals een (zomer)abonnement en 12-kaart?

Dan wordt automatisch de toegangskaart gepakt met de hoogste waarde en/of eerst gekochte kaart. Wil je dit zelf kunnen bepalen, moet je hiervoor naar je mijn.sport050.nl account gaan. Hier kies je het product wat je wil gebruiken met de bijbehorende QR-code.

Hoe gaat de toegang voor verenigingen?

Verenigingen krijgen voor hun leden een QR-code die je kunt delen met de leden. De leden kunnen deze QR-code op hun telefoon zetten, een sleutelhanger maken of uitprinten (en lamineren) om naar binnen te gaan.

Dit kan niet gekoppeld worden aan een Sport050 klantenpas, polsbandje of account. Verenigingen moeten zelf voor de verspreiding van de QR-code richting leden zorgen. Als het goed is heb je hierover een email gekregen. Als dat niet zo is, neem dan contact op met verhuur@sport050.nl.

Mijn Sport050 account

Mijn.sport050.nl is een onlineomgeving waar je zelf zaken kunt regelen zoals het aanmelden voor cursussen, aanmelden voor zwemles, kopen van 12-kaarten, abonnementen en losse kaartjes. Aan de mijn.sport050.nl zit ook het leerlingvolgsysteem gekoppeld. Daarnaast kun je ook je gegevens wijzigen en inzien.

Hoe activeer ik een account?

Als je al klant bent en we hebben je e-mailadres, dan is er al een account voor je aangemaakt die alleen maar moet activeren. Dit kan vanaf de dag van livegang. Hieronder in het kort de of de uitgebreide handleiding.

  • Ga naar mijn.sport050.nl.
  • Klik op ‘Inloggen’.
  • Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
  • Vul in het lege veld je bij ons bekende e-mailadres in en klik op ‘Aanvraag versturen’.
  • Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
  • Ga opnieuw naar mijn.sport050.nl en klik op inloggen.

Hebben we nog geen e-mailadres van je of weet je niet welk e-mailadres we van je hebben? Ga dan naar de balie en dan controleren we dit en zorgen we dat je tegoeden aan het juiste account worden gekoppeld. Ook kan het zijn dat je je e-mailadres voor jezelf en je kinderen hebt gebruikt. Ga dan ook naar de balie.

Ben je nog geen klant, omdat je nooit eerder een polsbandje op naam hebt gehad, ga dan naar ‘Registreren’.

Waarom staan mijn producten niet in mijn Sport050 account?

Waarschijnlijk heb je als nieuwe klant geregistreerd. Hierdoor is een nieuw account aangemaakt. Je producten staan dan in het andere account. Dit is dan een account met een ander e-mailadres of zonder e-mailadres. In dit geval kun je langs de balie. Ze gaan dan de accounts samenvoegen, zodat je je producten wel kunt zien.
Ook kan het zijn dat je al 2 keer in ons vorige systeem stond. Ook in dat geval kunnen we alles samenvoegen tot een account.

Hoe kan ik mijn gegevens zien en wijzigen?

In mijn.sport050.nl kun je inloggen en je gegevens wijzigen. Ga in het menu naar mijn gegevens. Je kunt je adresgegevens en communicatiemiddelen wijzigen. Je geboortedatum kun je niet zelf wijzigen. Dit kan alleen bij de balie, omdat we leeftijdsgebonden producten verkopen.
Onder het kopje cursussen kun je je kinderen toevoegen als cursist van zwem- of schaatslessen. Ook kun je de vorderingen van de lessen in het leerlingvolgsysteem bekijken.

Kan ik inloggen met mijn oude gegevens van het vorige systeem?

Nee, deze inloggegevens werken niet meer. Dit e-mailadres hebben we wel gebruikt voor het aanmaken van het nieuwe account. Dit account moet je nog wel activeren.

Waarom moet ik een e-mailadres achterlaten?

Je hebt een e-mailadres nodig voor het aanmaken van een account. Met dit account heb je je toegangsbewijzen altijd bij je en heb je zelf inzicht. Het is niet verplicht. Je ontvangt van Sport050 een e-mail als we je ergens mee willen helpen of op willen wijzen. We sturen je bijvoorbeeld een bericht als je abonnement bijna verloopt, je kind vorderingen maakt tijdens de zwemles of wanneer er iets wijzigt in de tijd van je les of groep. Ook sturen we je facturen van je aankoop per e-mail. Je kunt ook nog gewoon toegangskaarten bij de balie kopen.

Je kunt ook de Sport050 nieuwsbrief ontvangen per e-mail. Dit staat los van het account. Wel kun je in je account aangeven of je deze wilt ontvangen. Als je je op de website inschrijft, kun je zelf kiezen over welke onderwerpen je geïnformeerd wilt worden, bijvoorbeeld aangepaste openingstijden, informatie over de zwemles of ander nieuws. We verzenden de nieuwsbrief maandelijks. Je kunt je aanmelden via je account op mijn.sport050.nl of via deze pagina op de website.

Kan ik online kaarten kopen?

Ja, je kunt online losse kaarten, 8- of 12-kaarten, abonnementen en cursussen kopen. Na aankoop krijg je een bevestiging per e-mail. Als je een Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje hebt, komt het daarop te staan. Ook komt de QR-code in je account te staan en kun je die ook gebruiken voor de toegang. Die QR-code kun je op je telefoon gebruiken of uitprinten.

Welke kaarten kan ik online kopen?

Je kunt bijna alle kaarten voor zwemmen, schaatsen, zwemlessen, groepslessen of schaatslessen online kopen. Sommige kaarten verkopen we niet online. Daar zitten namelijk bepaalde voorwaarden aan die we online niet kunnen controleren, zoals bij een gezinskaart en een gezinsabonnement.

Hoelang zijn de online kaartjes geldig?

Dit hangt ervan af wat voor soort kaartje je gekocht hebt. Zo zijn jaarabonnementen een jaar geldig, maar 12-kaarten zwemmen/schaatsen onbeperkt. Schaats- en zwemlessen hebben weer een andere geldigheid. Een los kaartje moet je binnen een maand gebruiken. Over de geldigheid kun je meer lezen in de algemene verkoopvoorwaarden. De geldigheid van je kaarten kun je ook in je mijn Sport050 account bekijken.

Moet ik ook online reserveren voor een activiteit?

Nee, je hoeft niet te reserveren voor een activiteit. Voor de groepslessen kun je optioneel reserveren. Je bent dan zeker van een plekje, als er een maximum aantal deelnemers geldt. Je kunt je ook weer afmelden, als je niet kunt. Zo komt er weer een plekje voor een ander vrij.

Kluisjes

We hebben ook nieuwe kluisjes die los van het nieuwe systeem werken, maar wel gebruikt kunnen worden met de passen en bandjes van het nieuwe systeem. Er zijn verschillende manieren om de kluisjes te gebruiken.

Hoe werken de kluisjes?

Er zijn vele manieren om de kluisjes te gebruiken:

  • Pincode: je onthoudt je pincode en kluisnummer
  • Sport050 klantenkaart: je klantenkaart neem je mee naar de activiteit. In het zwembad: gebruik hiervoor het brillenrekje of leg hem even bij je handdoek als je die meeneemt.
  • Nieuw polsbandje: je polsbandje kun je omhouden tijdens de activiteit
  • Muntjes: met een muntje van 50 cent of 1 euro kun je een kluisjes gebruiken. Je neemt het polsbandje met de sleutel dan mee naar de activiteit. Het muntje krijg je na gebruik weer terug
  • Witte locker pas: voor als je geen Sport050 klantenkaart/polsbandje hebt, het onthouden van de pincode(s) lastig is, je als verenigingslid komt trainen en geen muntjes hebt. Je kunt deze vragen bij het personeel Deze lever je na gebruik weer in bak bij de uitgang. De witte lockerpas moet je meenemen naar de activiteit. Bijvoorbeeld bij je handdoek in het zwembad.

Leerlingvolgsysteem

Het leerlingvolgsysteem gebruiken we voor de zwem- en schaatslessen. Hierin registeren we de aanwezigheid, kun je je afmelden en bij de zwemles kun je de vorderingen zien. Ook kun je persoonlijke berichten ontvangen van de instructeur. Je kunt als ouders geen bericht sturen. Wel kun je een opmerking toevoegen als je een afmelding voor een les doet. En bij de schaatsles kun je een inhaalles plannen. Bekijk hier hoe dit werkt.

Wat kan ik zien in het leerlingvolgsysteem?

Je kunt hoeveel lessen er zijn geweest en de aanwezigheid. Bij de zwemles kun je zien welke eisen er aan de verschillende fasen (kleur) worden gesteld, welke onderdelen je kind aan het oefenen is en wat de vorderingen zijn.

Hoe meld ik af voor de zwem- of schaatsles?

Dat doe je via het leerlingvolgsysteem. Je kunt bij de opmerking ook de reden van afmelding zetten. De instructeur ziet dit dan. Lees de handleiding over hoe dit werkt. Is je kind langer afwezig bel of mail dan wel naar het zwembad.

afwezigheid lvs

Ik heb meerdere kinderen op zwem- en/of schaatsles, moet ik dan meerdere accounts?

Je kunt met je klant account (de ouder) meerdere cursisten (kinderen) beheren. De eerste keer moet dit gekoppeld worden. Via dit account heb je de informatie voor al je kinderen inzichtelijk en kun je ook leskaarten kopen.

Mijn kind is de ene week bij mij en de andere week bij mijn ex-partner. Kunnen we beide inzicht hebben in het leerlingvolgsysteem en met ons kind naar de les?

In mijn.sport050.nl kunnen beide ouders een account aanmaken. Een ouder is de hoofdklant, die de betalingen doet. Bij de balie kun je regelen dat de andere ouder de volgouder is. In het account staat altijd een QR-code waarmee je naar binnen kunt met je kind.

Kan een begeleider ook mee naar binnen op dezelfde pas?

Net zoals nu bij de les kan er een begeleider (en eventueel jonger kind) mee naar binnen. We hebben het zo ingesteld dat er maximaal 2 begeleiders mee naar binnen kunnen aan het begin en einde van de les.

Ik heb me ingeschreven voor zwemles, moet ik dit nu opnieuw doen?

Nee, je hoeft je niet opnieuw in te schrijven. De kinderen op de wachtlijst, komen ook in het nieuwe systeem.

Verhuur

De grootste wijziging is vooral voor de medewerkers die de verhuur inplannen, maar er zijn ook voordelen voor de huurders

Wat is voor mij het voordeel van jullie nieuwe systeem?

Je kunt online je verhuurcontracten, -momenten en -facturen inzien, maar pas vanaf het nieuwe sportseizoen is het gekoppeld aan de facturen. Tot die tijd factureren we uit het oude systeem.

Vanaf wanneer kan ik online reserveren?

In het nieuwe sportseizoen na de zomervakantie kun je online sportaccommodaties huren op structurele of incidentele basis. Tot die tijd kun je bellen (0503676767)of mailen (verhuur@sport050.nl) met de afdeling verhuur.

Bij de vereniging is er nu een contactpersoon die de verhuur regelt. Verandert dat?

Nee, de onlineomgeving van je club of vereniging blijft ongewijzigd. Iedere club krijgt, net als nu het geval is, één account. We hebben alvast een account aangemaakt met het e-mailadres van de contactpersoon. Dit account moet je als vereniging of club zelf nog activeren.