Naar boven
Sport050 logo
Hèt platform voor bewegend Groningen
Zoeken
Uitgebreid zoeken

Toegang

Laatst bijgewerkt: 30 mei 09.55uur

Livegang nieuwe systeem op woensdag 7 juni

Vanaf woensdag 7 juni is het zo ver: dan start Sport050 met het nieuwe toegangs- en verhuursysteem. Deze livegang stond al eerder gepland, maar door werkzaamheden aan het ICT-netwerk van de gemeente Groningen kon het nieuwe systeem nog niet functioneren. Dat is nu gelukkig wél het geval!

In de tussentijd hebben we hard gewerkt aan nóg meer verbeteringen. We sturen vandaag (26/5) ook weer een nieuwbrief naar verschillende gebruikers met alle belangrijke informatie.

Systeem

Waarom gaat Sport050 een nieuw systeem gebruiken?

We willen graag meegaan met de tijd en een goede service bieden aan onze klanten. Het nieuwe systeem Dataduiker gaat ons hierbij helpen. Met Dataduiker hebben we één systeem voor zowel de toegang van de zwembaden, ijsbanen en Sportcentrum Kardinge als voor het reserveren van sportaccommodaties.

Wanneer start Sport050 met het nieuwe systeem?

Er zijn twee verschillende startmomenten.

  • Sinds 1 januari werkt de afdeling Accommodatieplanning van Sport050 met het nieuwe reserveringssysteem voor de sportaccommodaties. Huur jij (wel eens) een accommodatie bij ons? Klik dan hier (voor de veelgestelde vragen over dit onderwerp).
  • Binnenkort gebruiken we Dataduiker ook als toegangssysteem voor de zwembaden, ijsbanen en Sportcentrum Kardinge. Wil je weten wat dit concreet voor jou betekent? Klik dan hier voor de veelgestelde vragen over dit onderwerp.

Toegang

Wanneer gaan jullie werken met het nieuwe toegangssysteem?

Vanaf woensdag 7 juni gaat het nieuwe toegangssysteem werken in Sportcentrum Kardinge, het Helperzwembad, Zwembad de Parrel en Openluchtbad de Papiermolen. Dat betekent dat iedereen die door de toegangspoortjes moet, vanaf dat moment te maken krijgt met het nieuwe systeem. Vanaf 7 juni werkt de pagina www.sport050.nl pas. 

Werken alle sportaccommodaties straks met dit nieuwe toegangssysteem?

Nee, het nieuwe toegangssysteem is voor Zwembad De Parrel, het Helperzwembad, Openluchbad de Papiermolen, zwembad Kardinge en de ijsbanen en sportruimtes in Sportcentrum Kardinge. Je hebt voor de gymzalen en andere sportruimtes nog steeds een sleutel of tag nodig. Dit verandert voorlopig niet.

Hoe gaat het de eerste keer als ik kom?

We gaan bij je eerste bezoek je gegevens controleren en eventueel een e-mailadres toevoegen, zodat je ook bij je eigen gegevens kan. We kijken of je les-, zwem- of schaatstegoeden of abonnementen goed zijn overgezet en of je gegevens kloppen. Ook kunnen we, als je meerdere bandjes hebt, deze samenvoegen op 1 account. Het controleren en/of koppelen van deze gegevens en tegoeden kost wat tijd, het is dus aan te raden iets eerder te komen. Je kunt ook je oude polsbandje, waar je borg voor betaald hebt, inleveren. Neem hiervoor je bankpas mee, want we gaan zoveel mogelijk via terugpinnen doen. Hieronder kun je meer lezen over het inleveren en/of omruilen. 

Je kunt zelf ook je gegevens en lestegoeden controleren op mijn.sport050.nl als jouw email adres bij ons bekend is. De gegevens, zoals de tegoeden worden op de dag van livegang bijgewerkt. Je hoeft dus geen contact op te nemen als je tegoed nog niet klopt op de dag van livegang. Als het de dag na de livegang nog niet klopt, ga dan langs de balie. Bekijk hieronder hoe je je account activeert of lees direct de handleiding

Kom je de eerste keer voor de zwemles, ga dan eerst naar binnen om om te kleden en loop op de terugweg naar de tribune langs de kassa om alle gegevens te checken en bij te werken. Zo missen de kinderen niets van de les. 

Hoe werkt de toegang bij de verschillende zwembaden, ijsbanen en andere sportruimtes in Sportcentrum Kardinge?

Er zijn verschillende manieren om door de toegangspoortjes te gaan. Voor de uitgang heb je niets nodig, je kunt altijd door het poortje naar buiten lopen.

  • Met een Sport050 klantenpas waar je abonnement, 12- / 8-kaart of lessen Deze klantenpas koop je eenmalig aan voor €2,50
  • Een nieuw polsbandje waar je abonnement, 12- / 8-kaart of lessen. Dit polsbandje koop je eenmalig aan voor €2,50
  • Met een QR-code in je account. Iedereen kan een account activeren en daar staan QR-code van je toegangskaarten. Je kunt de QR-code uitprinten, maar ook op je telefoon gebruiken. Dit is gratis.
  • Als je een los kaartje bij de balie koopt, dan krijg je een kassabon met de QR-code.

De uitgang staat altijd open en hiervoor hoef je niet een pas, bandje of QR-code te gebruiken. De toegangspoort kan dus Sport050 klantenkaarten, het nieuwe polsbandje en QR-codes scannen.Voor alle producten op naam zoals abonnementen, 12-kaarten of leskaarten heb je een Sport050 klantenpas/nieuw polsbandje nodig en/of een account op mijn.sport050.nl. 

Ik heb een oud polsbandje, kan ik daar mee naar binnen?

Het oude polsbandje dat je nu hebt, werkt straks niet meer. Hier heb je borg voor betaald. De nieuwe klantenpas of het nieuwe polsbandje koop je voor € 2,50. We controleren of je voor je oude polsbandje borg hebt betaald. Er zijn dan twee mogelijkheden:

  1. Je levert je oude polsbandje in, koopt een Sport050klantenpas of nieuw polsbandje en je krijgt € 5,- terug.
  2. Je levert je oude polsbandje in en krijgt € 7,50 terug. 

Je geld krijg je zoveel mogelijk retour via terugpinnen. Op die manier hoeven we zo weinig mogelijk contant geld in onze kassa’s te hebben en zorgen we voor een veilige werkomgeving voor onze medewerkers. Zorg er dus voor dat je een bankpas meeneemt de eerste keer als je komt sporten. Je kunt nog lange tijd het polsbandje inleveren. 

Hoe kom ik aan een Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje?

Je kunt voor € 2,50 een Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje kopen bij de balie in onze zwembaden en Sportcentrum Kardinge. Dit bedrag is geen borg. Je krijgt dus geen geld terug als je de Sport050 klantenpas of nieuwe polsbandje inlevert. Bij de oude polsbandjes was dit, vanwege de veel hogere kostprijs, nog wel het geval. Het is niet verplicht om Sport050 klantenkaart of nieuw polsbandje te kopen, je kunt ook mijn Sport050 account gebruiken. Dit is gratis. Voor alle producten op naam zoals abonnementen, 12-kaarten of leskaarten heb je een Sport050 klantenpas/nieuw polsbandje nodig en/of een account op mijn.sport050.nl. 

Het toegangspoortje kan dus Sport050 klantenkaarten, nieuwe polsbandjes en QR-codes scannen.

Wat gebeurt er met mijn abonnement of de tegoeden op mijn oude polsbandje?

Alle tegoeden worden op de dag van livegang automatisch overgezet naar ons nieuwe systeem. Dan zijn alle gegevens bijgewerkt. Jij hoeft hiervoor niets te doen. Het kan zijn dat je meerdere oude polsbandjes hebt, dat kan nu allemaal op één kaart. Dit kun je laten samen voegen bij de balie. Bij het omruilen van de polsbandjes naar de  Sport050 klantenpas, gaan we je gegevens controleren zodat alles goed in het nieuwe systeem staat en je geen tegoeden kwijt bent.

Ik doe mee met groepslessen en ga regelmatig recreatief zwemmen. Kan dat op één klantenpas?

Ja, voor alle activiteiten kun je één Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje gebruiken. Dat levert dus veel gemak op!  Als je nu meerdere oude polsbandjes hebt, kun je deze samen laten voegen bij de balie. Je kunt maar één Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje per persoon hebben. Het toegangspoortje pakt automatisch de toegangskaart volgens het rooster. Let op: heb je twee soorten toegangskaarten en worden die op het zelfde moment gegeven? Denk aan banen zwemmen en groepsles. Dan wordt automatisch de toegangskaart gepakt met de hoogste waarde, in dit geval de groepsles. Wil je op dat moment banen zwemmen? Gebruik dan de QR-code van het banen zwemmen in de je account bij de toegangshekjes in plaats van de Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje. 

Hoe gaat de toegang voor verenigingen?

Verenigingen krijgen voor hun leden een QR-code die je kunt delen met de leden. De leden kunnen deze QR-code op hun telefoon zetten of uitprinten (en lamineren) om naar binnen te gaan. Dit kan niet gekoppeld worden aan een Sport050 klantenpas of aan het nieuwe polsbandje. Verenigingen moeten zelf voor de verspreiding van de QR-code richting leden zorgen. Als het goed is heb je hierover een email gekregen. Als dat niet zo is, neem dan contact op met verhuur@sport050.nl. De lockers kunnen leden gebruiken met de pincode of een witte lockerpas en later ook met een muntje wat je weer terugkrijt. 

Mijn.sport050.nl

Mijn.sport050.nl (werkt vanaf 7 juni) is een online omgeving waar je zelf zaken kunt regelen zoals het aanmelden voor cursussen, aanmelden voor zwemles, kopen van 12-kaarten, abonnementen en losse kaartjes. Aan de mijn.sport050.nl zit ook het leerlingvolgsysteem gekoppeld. Daarnaast kun je ook je gegevens wijzigen en inzien.

Waarom krijg ik een foutmelding als in naar  mijn.sport050.nl ga

Vanaf 7 juni wordt de pagina open gezet voor klanten. Tot die tijd krijg je de volgende foutmelding

Hoe activeer ik  een account?

Als je al klant bent en we hebben je e-mailadres, dan is er al een account voor je aangemaakt die alleen maar moet activeren. Dit kan vanaf de dag van livegang. Hieronder in het kort de  of de uitgebreide handleiding.

  • Ga naar mijn.sport050.nl.
  • Klik op ‘Inloggen’.
  • Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
  • Vul in het lege veld je bij ons bekende e-mailadres in en klik op ‘Aanvraag versturen’.
  • Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
  • Ga opnieuw naar mijn.sport050.nl en klik op inloggen.

Hebben we nog geen emailadres van je of weet je niet welk email adres wij van jou hebben? Ga dan naar de balie en dan controleren we dit en zorgen we dat jouw tegoeden aan het juiste account worden gekoppeld. Ook kan het zijn dat je je emailadres voor jezelf en je kinderen hebt gebruikt. Ga dan ook naar de balie. 

Ben je nog geen klant, omdat je nooit eerder een polsbandje op naam hebt gehad, ga dan naar ‘Registreren’.

Hoe kan ik mijn gegevens zien en wijzigen?

In mijn.sport050.nl (werkt vanaf 7 juni) kun je inloggen en je gegevens wijzigen. Ga in het menu naar mijn gegevens. Je kunt je adresgegevens en communicatie middelen wijzigen. Je geboortedatum kun je niet zelf wijzingen. Dit kan alleen bij de balie, omdat we leeftijdsgebonden producten verkopen.
Onder het kopje cursussen kun je je kinderen toevoegen als cursist van zwem- of schaatslessen. Ook kun je de vorderingen van de lessen in het leerlingvolgsysteem bekijken.

Kan ik inloggen met mijn oude gegevens van het vorige systeem?

Nee, deze inloggegevens werken niet meer. Dit e-mailadres hebben we wel gebruikt voor het aanmaken van het nieuwe account. Dit account moet je nog wel activeren

Waarom moet ik een mailadres achterlaten?

Je hebt een e-mailadres nodig voor het aanmaken van een account. Met dit account heb je je toegangsbewijzen altijd bij je en heb je zelf inzicht. Het is niet verplicht. Je ontvangt van Sport050 een e-mail als we je ergens mee willen helpen of op willen wijzen. We sturen je bijvoorbeeld een bericht als je abonnement bijna verloopt, je kind vorderingen maakt tijdens de zwemles of wanneer er iets wijzigt in de tijd van je les of groep. Ook sturen we je facturen van je aankoop per e-mail. Je kunt ook nog gewoon toegangskaarten bij de balie kopen

Je kunt ook de Sport050-nieuwsbrief ontvangen per e-mail. Dit staat los van het account. Wel kun je in je account aangeven of je deze wilt ontvangen. Als je je op de website inschrijft,kun je zelf kiezen over welke onderwerpen je geïnformeerd wilt worden, bijvoorbeeld aangepaste openingstijden, informatie over de zwemles of ander nieuws. We verzenden de nieuwsbrief maandelijks. Je kunt je aanmelden via je account op mijn.sport050.nl of via deze pagina op de website. 

Online kaarten kopen

Kan ik online kaarten kopen?

Ja, je kunt online losse kaarten, 8- of 12-kaarten, abonnementen en cursussen  kopen. Na aankoop krijg je een bevestiging per e-mail. Als je een Sport050 klantenpas of nieuw polsbandje hebt, komt het daarop te staan. Ook komt de QR-code in je account te staan en kun je die ook gebruiken voor de toegang. Die QR-code kun je op je telefoon gebruiken of uitprinten. 

Welke kaarten kan ik online kopen?

Je kunt straks bijna alle kaarten voor zwemmen, schaatsen, zwemlessen, groepslessen of schaatslessen online kopen. Sommige kaarten verkopen we niet online. Daar zitten namelijk bepaalde voorwaarden aan die we online niet kunnen controleren, zoals bij een gezinskaart en een gezinsabonnement.

Hoelang zijn de online kaartjes geldig?

Dit hangt ervan af wat voor soort kaartje je gekocht hebt. Zo zijn jaarabonnementen een jaar geldig, maar 12-kaarten zwemmen/schaatsen onbeperkt. Schaats- en zwemlessen hebben weer een andere geldigheid. Een los kaartje moet je binnen een maand gebruiken. Over de geldigheid kun je meer lezen in de algemene verkoopvoorwaarden. De geldigheid van je kaarten kun je ook in je mijn Sport050 account bekijken.

Moet ik ook online reserveren voor een activiteit?

Nee, je hoeft niet te reserveren voor een activiteit. Voor de groepslessen kun je optioneel reserveren. Je bent dan zeker van een plekje, als er een maximum aantal deelnemers geldt. Je kunt je ook weer afmelden, als je niet kunt. Zo komt er weer een plekje voor een ander vrij. 

Lockers

Hoe werken de lockers?

Er zijn al nieuwe lockers die op dit moment alleen werken met  persoonlijke pincode. Bij de lockers hangt ook een handleiding. Vanaf de dag van livegang komen er nog meer mogelijkheden. Je kunt dan de locker op de volgende manier gebruiken.

  • Pincode: je onthoudt je pincode en locker nummer
  • Sport050 klantenkaart: je klantenkaart neem je mee naar de activiteit. In het zwembad;gebruik hiervoor het brillenrekje of leg hem even bij je handdoek als je die meeneemt.
  • Nieuw polsbandje: je polsbandje kun je omhouden tijdens de activiteit
  • Witte locker pas: voor als je geen Sport050 klantenkaart of nieuwe polsbandje en het onthouden van de pincode(s) lastig is. Lever deze na gebruik weer in bak bij de uitgang. De  witte lockerpas moet je meenemen naar de activiteit. Bijvoorbeeld bij je handdoek in het zwembad.
  • Binnenkort worden er ook nog locker omgebouwd met slotjes. Deze kun je gebruiken met een muntje van 50 cent of 1 euro. Je neemt het polsbandje met de sleutel dan mee naar de activiteit. Het muntje krijg je na gebruik weer terug

Hieronder in het kort de uitleg hoe ze werken. 

PIN Sport050 klantepas/nieuw polsbandje/witte lockerpas
Kies Claim nieuwe locker met PIN Kies Claim nieuwe locker met Pas
Kies pincode (4 cijfers) Scan je pas
Herhaal de pincode Het scherm geeft lockernummer
Het scherm geeft het lockernummer Neem je pas mee naar de activiteit en stop je pas niet in de locker.
Onthoud pincode en lockernummer  

Leerlingvolgsysteem en zwemles

In het leerlingvolgsysteem kun je zien hoeveel zwemlessen je kind al heeft gehad en wat de vorderingen zijn. Ook kun je persoonlijke berichten ontvangen van de zweminstructeur. Bekijk hier hoe dit werkt. 

Wat kan ik zien in het leerlingvolgsysteem?

Je kunt zien welke eisen er aan de verschillende fasen (kleur) worden gesteld, welke onderdelen je kind aan het oefenen is en wat de vorderingen zijn.

Kan ik mijn kind afmelden voor een zwemles via het leerlingvolgsysteem?

Ja, dat dat is de enige manier om af te melden voor de zwemles. Je kunt bij de opmerking ook de reden van afmelding zetten. De instructeur ziet dit dan. Lees de handleiding over hoe dit werkt. Is je kind langer afwezig bel of mail dan wel naar het zwembad.

Ik heb meerdere kinderen op zwemles, moet ik dan meerdere accounts?

Je kunt met je klant account (de ouder) meerdere cursisten (kinderen) beheren. De eerste keer moet dit gekoppeld worden. Via dit account heb je de informatie voor al je kinderen inzichtelijk en kun je ook leskaarten kopen. 

Mijn kind is de ene week bij mij en de andere week bij mijn ex-partner. Kunnen we beide inzicht hebben in het leerlingvolgsysteem en met ons kind naar de zwemles?

In mijn.sport050.nl kunnen beide ouders een account aanmaken. Een ouder is de hoofdklant, die de betalingen doen. De andere ouder is de volgouder. In het account staat altijd een QR code waarmee je naar binnen kunt met je kind.

Kan een begeleider ook mee naar binnen op dezelfde pas?

Net zoals nu bij de zwemles kan er een begeleider (en eventueel jonger kind)  mee naar binnen. We hebben het zo ingesteld dat er maximaal 2 begeleiders mee naar binnen kunnen aan het begin en einde van de les.

Ik heb me ingeschreven voor zwemles, moet ik dit nu opnieuw doen?

Nee, je hoeft je niet opnieuw in te schrijven. De kinderen op de wachtlijst, komen ook in het nieuwe systeem. 

Verhuur

Wat is voor mij het voordeel van jullie nieuwe systeem?

Je kunt online je verhuurcontracten, -momenten en -facturen inzien, maar pas vanaf het nieuwe sportseizoen is het gekoppeld aan de facturen. Tot die tijd factureren we uit het oude systeem. 

Vanaf wanneer kan ik online reserveren?

In het nieuwe sportseizoen na de zomervakantie kun je online sportaccommodaties huren op structurele of incidentele basis. Tot die tijd kun je bellen (0503676767)of mailen (verhuur@sport050.nl) met de afdeling verhuur. 

Bij de vereniging is er nu een contactpersoon die de verhuur regelt. Verandert dat?

Nee, de online omgeving van jouw club of vereniging blijft ongewijzigd. Iedere club krijgt, net als nu het geval is, één account. Wij hebben alvast een account aangemaakt met het e-mailadres van de contactpersoon. Dit account moet je als vereniging of club zelf nog activeren. Lees verder op de pagina hoe je dit doet of bekijk direct de handleiding.